nyttkapitelimittliv

Visingsö/Gränna

Kategori: Allmänt

När vädret blev bättre så åkte vi båten till Visingsö.
Vi passade på att gå på Leklandet, åka turisttåget till Näs, ta färjan till Gränna och luncha och köpa polkagrisar, leka ännu mer på leklandet. På kvällen åkte vi hemåt och såg en underbar regnbåge.

Båtsemester

Kategori: Allmänt

Semestern började med att vi tog en sväng med Malvie.
Dock var det så blåsigt på Vättern att vi blev kvar i vår favoritnamn och bara va i två dagar. Meta, kasta macka, gå på utflykt och köpa glass och plocka hallon, körsbär, grilla, läsa böcker, måla vuxen målarbok, spela spel etc.

Semester

Kategori: Allmänt

Äntligen blev det min tur att gå på semester. Känslan av att jag hade inte orkat med en dag till på jobbet kom och det var dags för mig att stämpla ut. Så välkommet.
Första semesterdagen åkte vi iväg med
Makens farmor till ett café på landet. Det hon inte visste var att vi hade bjudit dit makens syster med familj, hans pappa och kusin. Hon vart paff när alla dök upp.
Vi hann med att handla kläder och blommor innan vi sa hej då. På kvällen passade vi på att baka bullar inför semesterns alla utflykter.

Rävafallet

Kategori: Allmänt

Min sista arbetsvecka innan semestern hade jag en ledig dag efter jobbarhelgen.
Jag och mina grabbar åkte på utflykt till Rävafallet mellan skurarna. Naturen är sagolik!

High Chaparall

Kategori: Allmänt

Jag och min äldsta systerdotter hade lyckan att bli mamma samma år till var sin son. Många som ser killarna på bild tror att dem är syskon.
Dem har ett speciellt band dem där två.
Vi bestämde oss i våras om ett datum då vi skulle ha en heldag på High Chaparall och vilket väder det bjöd på.
Min älskade stora syster var också med 💕
Grattis High chaparall till era första 50 år!

Helsingborg - Helsingör

Kategori: Allmänt

Förra året åkte vi till Danmark över dagen tillsammans med mina föräldrar. Och efter mycket koll på vädret så bestämde vi oss för att åka. Blev en härlig dag. Blev lite gott och blandat handlat.
Det bästa av allt är att Oskar älskade den röda korven iår. Känns bra inför vårat kommande besök i Danmark.

Hälsa på mina föräldrar

Kategori: Allmänt

När man jobbar inom vården som jag gör så är man ledig lite mitt i veckan om man arbetar helgen. Jag passade på att ta med mig Oskar till mina föräldrar i början på juli så hans pappa kunde fiska med sin bästa kompis ett par dagar.
Men vi satt inte hemma och ugglade hos mina föräldrar 😉
Vi plockade vinbär och kokade saft, gosade med mina föräldrars nya kanin, skutt.

Plocka jordgubbar

Kategori: Allmänt

Jag och Oskar har vid två tillfällen varit och plockat jordgubbar på en bondgård utanför Bankeryd. Ena gången började regnet ösa ner och vi vart dyngsura andra gången var en jobbarkompis och vän med och då var vädret bättre.
Det är något speciellt att gå där och plocka sina egna jordgubbar.

När man tar livet som det kommer.....

Kategori: Allmänt

..... Och inte planera så himla mycket blir det nästan trevligare.
En sådan spontan kväll hade jag och tre tjejkompisar för några veckor sedan. Vi träffades och skulle äta tapas. Vi drack lite gott, skrattade och njöt av varandras sällskap.
Efteråt bestämde vi oss för att ta en drink på en bar, vilket blev en bar till, och en till. Så kallad barhoppning.
Kvällen slutade med att jag kom hem med sista bussen och ont i magmusklerna efter allt skrattande och massa ny energi.
Kvällen vart så bra så nästa helg kör vi igen. Lite mer planerad men samma upplägg. You only lives ones som många säger just nu.

Tre år emellan

Kategori: Allmänt

Ser ni skillnaden. Oskars första respektive sista dagen på förskolan. Det har hänt en hel del. Killen har utvecklats på många olika plan och har fått ett stort gäng vänner. Jag är stolt över vem han håller på att bli även om det är lite problem med hörseln hemma.

Attarpsbadet

Oskar tycker mycket om att gå till ortens utomhusbad och bada. Det är öppet maj till augusti.
Iår samarbetar dem med ortens bibliotek och lånar ut böcker där. Inget bibliotekskort behövs. Härligt att dem tror på ortsborna och jag håller tummarna att alla lämnar tillbaka när dem har läst.

När pappa jobbar kväll så händer det grejer

Kategori: Allmänt

Veckan efter midsommar var en vecka det hände mycket.
Jag och Oskar hade en mysig dag på stan. Vi shoppade kläder och umgicks. Oskar är inne i en svår period och måste vara med när kläder ska inhandlas.

Den internationella matmarknaden kom till Jönköping. Jag åt langos med räkor och Oskar åt små mini pannkakor ifrån Holland.

Oskar vart ledsen då mina föräldrars kanin Stampe avled och fick komma till djurhimlen.
Oskar blev riktigt ledsen och grät mycket den kvällen.

Midsommar

Kategori: Allmänt

Under midsommar jobbade jag. Men det hela blev en mycket bra helg trots jobb.
Jag och Oskar gjorde midsommarkrans på förmiddagen. Åt lunch hemma hos svärföräldrarna, jobbade och avslutade kvällen med att umgås med goda vänner ute på landet innan jag kom i säng vid halv ett på natten. Vädret visade sig ifrån sin bästa sida och det var längesen man var med om en sådan bra midsommar.

Kreativitet och lekstund

Kategori: Oskar

En dag innan jobbet lekte jag och Oskar med kritor som man målar med på gatan. Mycket uppskattat. Jag hade sett diverse bilder där man hade målat på gatan och sen använt barnet till att förhöja bilden. Det hela blev mycket bra.